آخرین وضعیت ترافیکی ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۴) وزیر راه و شهرسازی در مشهد: بعد از بازدید از پروژه راه آهن مشهد- گلبهار خبر خوش را به مردم خواهیم داد + فیلم وزیر راه و شهرسازی وارد مشهد شد (۳ شهریور ۱۴۰۴) + فیلم توزیع ۲۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی بین موکب‌های دهه پایانی صفر توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد مدیریت شهری مشهد نقش مهمی در خدمات‌رسانی به زائران دارد پاکسازی و بازپیرایی فضای سبز آسیب‌دیده مشهد پس از برگزاری مراسم شام غریبان معتمدی‌زاده: خدمات به زائران نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق مسئولان استانی و شهری است افزایش ۱۱ درصدی ورود و خروج زائران از پایانه‌های مسافربری مشهد زائران رضوی برای خروج از مشهد عجله نکنید (۲ شهریور ۱۴۰۴) خدمت‌رسانی ۵۱ مرکز اسکان موقت و اضطراری به زائران دهه آخر صفر پویش «نذر زمین» در مشهد؛ از آموزش ۳۰۰۰ نوجوان محیط‌یار تا پاکسازی مسیر زائران دهه پایانی صفر بسیج ۶ هزار اتوبوس برای خروج زائران رضوی از مشهد (۲ شهریور ۱۴۰۴) | هیچ مشکلی برای عملیات بازگشت مسافران وجود ندارد تسهیل بازگشت زائران در ایام پایانی صفر با برنامه‌ریزی شهرداری مشهد پیش بینی ترافیک سنگین در خروجی‌های شهر مشهد طی امشب (یکشنبه، ۲ شهریور ۱۴۰۴) موج بازگشت زائران از مشهد آغاز شد | اختصاص ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری برای خروج اضطراری زائران + فیلم ویدئو | حال‌وهوای خیابان امام رضا(ع) مشهد مقدس در سالروز شهادت امام مهربانی‌ها (۲ شهریور ۱۴۰۴) | همراه با زائران خورشید پیش‌بینی ۶ هزار سرویس برای بازگشت زائران از مشهد | افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برنامه بازی‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال (فصل ۰۵-۱۴۰۴) | تقابل سرخابی‌های تهرانی با نمایندگان نصف جهان پیوست فرهنگی «زیارت با معرفت» در ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد اجرا شد سهولت دسترسی زائران به پایانه امام رضا (ع) با اتصال متروی مشهد فرهمندی: دهه پایانی ماه صفر، مانور بزرگ خدمت‌رسانی مدیریت شهری است
سرخط خبرها

گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور

  • کد خبر: ۲۵۱۷۳۰
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
  • ۱
گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور
اصلی‌ترین دلیل اجرای طرح نیم‌دور، کاهش سرفاصله ناوگان در ساعات اوج حضور مسافر و حذف بخشی از مسیر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سوار شدن به اتوبوس بدون معطلی طولانی و رسیدن به‌موقع سرکار و خانه برایشان آرزو شده است. تا جایی که صدایشان را به صدای مردم شهرآرا می‌رسانند و مصرانه می‌خواهند جواب قاطعی برای بی سر‌و‌سامانی برخی خطوط اتوبوس‌رانی به آنها بدهیم.
محسنی، یکی از این شهروندان و مسافر همیشگی خط ۹۵ است. می‌گوید: معطلی‌های مکرر و انتظار طولانی مدت در ایستگاه، مسافران را خسته می‌کند. کافی است سری به ایستگاه‌هایی که این خط توقف دارد بزنید تا متوجه ماجرا شوید.

این شهروند مشهدی به طرح نیم‌دور اشاره می‌کند که برای این خط اجرا می‌شود: اگر ما از این طرح‌های ابتکاری نخواهیم باید به چه کسی بگوییم؟ همین طرح نیم‌دور اتوبوس‌های این خط که به اصطلاح می‌خواهد مسیر را کوتاه‌تر کند، بلای جان ما شده و بیشتر معطلمان می‌کند تا زودتر ما را به مقصد برساند.

زمانی، نیز از مسافران همیشگی این خط هم می‌گوید: هزینه‌های تاکسی‌های اینترنتی خیلی زیاد است و ما مجبوریم از این خطوط استفاده کنیم. چرا فکری برای این خط‌ها نمی‌کنید؟ چند وقتی روی شیشه برخی از اتوبوس‌ها زده‌اند طرح نیم‌دور. با این طرح اتوبوس از مسیر دیگری می‌رود. اگر طرح نیم‌دور نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟

او در ادامه بیان می‌کند: اگر دست‌اندرکاران سازمان اتوبوس‌رانی سری به ایستگاه‌های این خط بزنند، متوجه می‌شوند که ماندن ۴۵‌دقیقه در ایستگاه و در ادامه روبه‌رو شدن با اتوبوس شلوغ یعنی چه؟ اگر به فکر مردم هستید، بگذارید اتوبوس‌ها به همان روال عادی کارشان را انجام بدهند. از طرف دیگر چنانچه تعداد اتوبوس، کم است از همان‌هایی که قول داده‌اید تا آخر سال به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه می‌شود به این خط اختصاص دهید تا ما هم به‌موقع به کار و زندگی‌مان برسیم.

عباس اتحادی، رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در پاسخ به سابقه اجرای طرح نیم‌دور اشاره می‌کند: بیش از ۱۰ سال است که بنا به ضرورت در برخی خطوط اتوبوس‌رانی، طرح نیم‌دور را اجرا می‌کنیم.

اتحادی درمورد مزایا و نحوه عملکرد این طرح چنین بیان می‌کند: خطی که بنا به تراکنش‌های من‌کارت شهروندان ساعات اوج و تقاضای سفر درخورتوجهی از سوی شهروندان داشته باشد برای مدیریت موضوع، یکی دو خط را به اسم نیم دور، تعریف می‌کنیم بنابراین این طرح جدیدی نیست.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد تأکید می‌کند: این اتوبوس‌ها در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما فقط در ساعات پرتقاضا، اتوبوس مسیر کوتاه‌تری را طی می‌کند، آن هم بدون هیچ‌گونه تغییر مسیر از مبدأ مسافر را برمی‌دارد و به مقصد می‌رساند.

او در مورد گلایه‌های شهروندان از خط‌۹۵ می‌افزاید: این خط با یازده‌دستگاه ناوگان فعال با سر فاصله زمانی هجده‌دقیقه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند که شش دستگاه از ناوگان آن از پایانه سرافرازان به پایانه فردوسی به صورت رفت‌و‌برگشت تردد می‌کنند و همین‌طور پنج دستگاه از پایانه سرافرازان تا میدان فلسطین به صورت نیم‌دور به طور میانگین با فاصله زمانی پانزده‌دقیقه به شهروندان خدمات‌رسانی دارند.

اتحادی با بیان اینکه برای خطوط محوری سطح شهر، طرح نیم‌دور اجرا می‌شود، ابراز می‌کند: نیم‌دور برنامه جدید سازمان اتوبوس‌رانی نیست و در آن هیچ ایستگاهی حذف نمی‌شود. از سوی دیگر اینکه چه خطوطی نیم‌دور باشد، بر اساس حجم تقاضای مسافر به صورت میدانی تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد ادامه می‌دهد: در این طرح، بخشی از مسیر حذف می‌شود و به همین علت نیم‌دور نام‌گذاری شده است و اصلی‌ترین دلیل اجرای آن هم افزایش رضایتمندی شهروندان است تا با مدیریت ناوگان در ساعات اوج کار و در ایستگاه‌های خاص، کاهش سرفاصله ناوگان را رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
0
این مینی بوس هایی که سازمان اتوبوسرانی در بعضی خطوط مثل خط 1031 مشکینی به کار گرفته اصلا خوب نیست. اصلا بحث جداسازی آقایان از خانمها در اون رعایت نشده. البته که از مینی بوس های کوچک قبلی بهتره ولی باز هم مشکل داره. حداقل از اون مینی بوس هایی که دو تا در داره ، یکی ابتدا ویکی انتهای مینی بوس ، از اونا بکار بگیرین تا بشه فضای آقایون و خانمها رو جدا کرد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->